پوست ترکیبی

در پوست‌های ترکیبی پیشانی و بینی چرب است در حالی که قسمت‌های دیگر پوست مانند گونه‌ها خشک و تمیز است. پوست ترکیبی هم بخش‌های چرب دارد و هم بخش‌های خشک، برای همین هر قسمت نیازمند روش مراقبت خاص خود است.

– پوست حساس

اگر پوستی حساس دارید ممکن است هنگام مالیدن پوست احساس خشکی و زبری کنید. از این گذشته وقتی برای مراقبت از پوست‌تان از محصولات و پاک‌کننده‌های اشتباه استفاده می‌کنید ممکن است پوست‌تان به آسانی تحریک و ملتهب شود. اگر پوست شما حساس است ممکن است در اثر نور خورشید، آلودگی، تغییرات آب و هوایی و مواد شیمیایی موجود در بسیاری از محصولات دچار واکنش‌های آلرژیک مانند خارش و سوزش شوید.

۳. برنامه‌ای برای مراقبت از پوست

بعد از شناختن نوع پوست باید بهترین محصولات را برای مراقبت از پوست خود پیدا کنید. حتما اجزای نوشته‌شده روی محصول را بخوانید تا مطمئن شوید حاوی مواد مضر یا ناشناخته نیست. یک پاک‌کننده نباید حاوی اجزایی مانند ایزوپروپیل الکل باشد که سبب خشکی پوست می‌شود. برنامه‌ی مراقبت از پوست نباید خسته‌کننده باشد. اگر به تازگی این برنامه را تدوین کرده‌اید کافی است روزانه از پاک‌کننده‌ها و مرطوب‌کننده‌ها استفاده کنید و به مرور محصولاتی را که نیاز دارید پیدا کنید. تمیز کردن پوست باید هر روز صبح و شب انجام شود. مطمئن شوید پوست‌تان را با ملایمت و به‌طور صحیح تمیز می‌کنید تا باقی‌مانده‌ی مواد آرایشی و آلودگی را از صورت‌تان پاک کنید.

مطلب مرتبط:۱۰ بهترین ماسک عسل برای انواع پوست

۴. رژیم غذایی سالم

آن‌چه می‌خورید در پوست‌تان پدیدار می‌شود. برای داشتن پوستی سالم رژیم غذایی شما باید شامل سبزیجات سبز، میوه، غلات کامل، و ماهی باشد. خوراکی‌های سرشار از آنتی‌اکسیدان مانند زردآلو، هویج و دیگر میوه‌های زرد و نارنجی، اسفناج، گوجه فرنگی، لوبیا،‌ نخود، عدس، سالمون، مغزها و … برای مراقبت از پوست فوق‌العاده است. هم‌چنین مهم است از خوراکی‌های مضر مانند خوراکی‌های سرشار از کربوهیدرات و چربی‌های ناسالم اجتناب کنید.