راهکار مؤثر برای مراقبت از پوست

راهکار مؤثر برای مراقبت از پوست

مراقبت از پوست صورت و بدن به ویژه بعد از ۳۰ سالگی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد. معمولاً در این دوران دچار تغییراتی می‌شوید که تا پیش از این سن با آن‌ها رو به رو نشده‌اید. اما برای مراقبت از پوست چه کنیم. جای نگرانی نیست؛ با چند راهکار ساده می‌توانید پوست جوان و شاداب داشته باشید. این مقاله را دنبال کنید تا همه‌ی روش‌های مفید را بدانید. فهرست زیر نکات مهمی است که برای داشتن پوست خوب باید بدانید.


۱. پاکسازی پوست
پاکسازی پوست

مراقبت از پوست با تمیزی آن ارتباط مستقیم دارد. هر روز صبح پوست صورت خود را بشویید تا تمیز شود و هر شب پیش از رفتن به رختخواب کاملاً آن را از هر نوع مواد آرایشی پاک کنید. رعایت این نکات باعث می‌‌شود روند بازسازی پوست تسریع شود. رفع آلودگی‌ها از روی پوست به آن امکان تنفس می‌دهد تا شاداب و جوان بماند. از متخصص پوست مشاوره بگیرید تا پاک‌کننده‌های مناسب را به شما معرفی کند. همچنین روش‌های مختلفی در کلینیک‌های پوست وجود دارد که برای شما عمل پاکسازی را انجام می‌دهند.


بیشتر بخوانید: تونر پوست چیست و چرا برای مراقبت از پوست توصیه می‌شود؟

۲. لایه برداری پوست
لایه برداری پوست باعث جوان شدن آن می‌شود و بهتر است هنگام شب انجام شود. لایه بردارهای مختلفی برای انواع پوست وجود دارد که می‌توانید متناسب با جنس و بافت پوست خودتان از بین آن‌ها انتخاب کنید. لایه برداری در شب باعث می‌شود که پوست مرده از سطح صورت شما برداشته شود تا عمل بازسازی سلول‌های پوست هنگام استراحت در شب به‌خوبی انجام شود. اگر پوست چرب یا جوش‌دار دارید، عمل پاکسازی را دو بار در هفته انجام دهید؛ در غیر این صورت یک بار در هفته کافیست.

۳. محافظت از پوست
لایه برداری پوست

در طول روز برای مراقبت از پوست خود از سرم‌های حاوی آنتی‌اکسیدان و ویتامین C استفاده کنید. این دو ماده در ترکیب با هم یک محافظ قوی می‌سازند. دقت کنید که در ابتدا ضدآفتاب را روی پوست خود بمالید و بعد از این سرم‌ها استفاده کنید.

۴. آبرسانی به پوست
از خشک شدن پوست در اثر کم‌آبی جلوگیری کنید. بیشتر از ۵ دقیقه دوش آب گرم نگیرید و با آب ولرم حمام کنید. آب خیلی گرم چربی طبیعی روی پوست شما را از بین می‌برد. معمولاً بعد از ۳۰ سالگی به دلیل تغییرات هورمونی میزان ترشح چربی پوست کم می‌شود و در نتیجه پوست بیشتر در معرض خشکی است. برای مراقبت از پوست در مقابل خشکی، از شامپوهای شست‌وشوی حاوی مرطوب‌کننده استفاده و بعد از آن با کرم‌های مرطوب‌کننده از پوست محافظت کنید.